Most Recent Publications
Felt U, Igelsböck J, Schikowitz A, Völker T. Querdenken gefragt?! Interdisziplinarität an kontemporären europäischen Universitäten zwischen idealen und realen Rahmenbedingungen. Paradigmata. Zeitschrift für Menschen und Diskurse. 2010;95-99.
Felt U, Fochler M. Riskante Verwicklungen des Epistemischen, Strukturellen und Biographischen: Governance-Strukturen und deren mikropolitische Implikationen für das akademische Leben. In Governance des Österreichischen Innovationssytems. Innsbruck: StudienVerlag. 2010. p. 297-328
Davies SR. The Exhibition and Beyond: New and Controversial Science in the Museum. In Filippoupoliti A, Farnell G, editors, The Science Exhibition: Curation and Design. Edinburgh: MuseumsEtc. 2010. p. 152-177
Penders B, Vermeulen N, Parker JN. To make progress we must remember and learn from the past. Nature. 2010;463(7278):157-157.
Felt U. Vers la construction d'un public européen? Continuités et ruptures dans le discours politique sur les cultures scientifiques et techniques. Question de Communication. 2010;(17):53-58.
Davies SR, Kearnes MB, Macnaghten PM. 'All things weird and scary': Nanotechnology, theology and cultural resources. Culture and Religion: An Interdisciplinary Journal. 2009;10(2):201-220. doi.org/10.1080/14755610903077570
Fochler M (Interviewee). An Österreichs Universitäten regt sich Widerstand: LektorInnen und Drittmittelangestellte kämpfen mit Rahmenbedingungen, die ihre Arbeit verhindern, nicht unterstützen. Kann das neue Universitätsgesetz hier Abhilfe schaffen oder bleibt die Misere? 2009.
Hoffmann D, Schwarz C, Döveling K. Anmaßend oder akzeptiert? Geschlechterkonstruktionen und Emotionen auf der politischen Bühne und ihre Relevanz für Jugendliche. In Politik auf dem Boulevard. Die Neuordnung der Geschlechter in der Politik der Mediengesellschaft . Bielefeld: Transcript Verlag. 2009. p. 256-247
Siune K, Markus E, Calloni M, Felt U, Gorski A, Grunwald A et al. Challenging Futures of Science in Society - Emerging trends and cutting-edge issues. Publications Office of the European Union, 2009.
Davies S, McCallie E, Simonsson E, Lehr JL, Duensing S. Discussing Dialogue: Perspectives on the Value of Science Dialogue Events that do not Inform Policy. Public Understanding of Science. 2009;18(3):338-353.
Duque RB, Miller BP, Barriga O, Shrum W. Does Email Communication Reduce the Problems Associated with Collaboration? Evidence from the scientific community in Chile. International Journal of Communication. 2009.
Davies SR. Doing Dialogue: Genre and Flexibility in Public Engagement with Science. Science as Culture. 2009;18(4):397-416. doi.org/10.1080/09505430902870591
Felt U, Pernsteiner J. Fälschungen in der Wissenschaft weit verbreitet: Jeder Siebte verheimlicht ungünstige Ergebnisse. pressetext.com. 2009.
Felt U (Interviewee), Gruber E-M (Author). Gemeinsam oder einsam? Wissenschaft zwischen Teamarbeit und Einzelleistung 2009.
Ynalvez MAH, Duque RB. Internet Use and its Effect on the Geographical Aspects of Personal Networks: Some Implications on the Availability of Social Support during Wide-Area Emergency Situations. International Sociology. 2009.
Felt U. Knowing and Living in Academic Research. In Felt, Ulrike (ed.), Knowing and Living in Academic Research. Convergence and Heterogeneity in Research Cultures in the European Context. Prague: Institute of Sociology of the Academy of Sciences of the Czech Republic. 2009. p. 17-39
Felt U, (ed.). Knowing and Living in Academic Research. Convergence and Heterogeneity in Research Cultures in the European Context. Institute of Sociology of the Academy of Sciences of the Czech Republic, 2009. 242 p.