Institut für Wissenschafts- und Technikforschung

Wissenschaft, Technologie und Innovation formen zahllose Aspekte des Lebens in modernen Gesellschaften. Manche Veränderungen werden als positiv erlebt, andere sind hoch kontroversiell. Zugleich beeinflussen Politik, Medien, Firmen und andere gesellschaftliche Akteure, wie Wissen und Technologie erzeugt werden. Die Wissenschafts- und Technikforschung analysiert diese Beziehungen und fördert kritische und reflexive Debatten zu den Beziehungen von Wissenschaft, Technologie und Gesellschaft.

 Defensiones

17.07.2025 15:00
 

Defensio

We warmly invite you to the Master defensio of Veronika Nowak

30.06.2025 09:45
 

Defensio

We warmly invite you to the PhD defensio of Florentine Frantz

 STS Talks Vienna

15.05.2025 16:00
 

FutureSpace Talk by Victor Buchli

We are thrilled to announce Victor Buchli's Talk on May 15, 2025 04:00 pm

13.05.2025 17:00
 

STS Talk by Malcolm Ashmore and Olga Restrepo Forero

We are thrilled to announce Malcolm Ashmore and Olga Restrepo Forero's Talk on May 13, 2025 5:00 pm

to the top



 New Publications

Mayer K, Lupu M, Kando N, Trippe A. Current Challenges in Patent Information Retrieval. 2 Aufl. Berlin, Heidelberg: Springer, 2017. (The information retrieval series, Band 37).

Schönbauer S. How biologists „meet“. in Jonas M, Lassnigg L, Littig B, Wroblewski A, Hrsg., Practice theories and their methodology. Reflecting on research practices. Dordrecht: Springer.. Dordrecht: Springer. 2017

Fochler M, De Rijcke S. Implicated in the Indicator Game? An Experimental Debate. Engaging Science, Technology, and Society. 2017;3:21-40. doi: 10.17351/ests2017.108

Aarden E. Making value(s) through social contracts for biomedical population research. in Pavone V, Goven J, Hrsg., Bioeconomies: Life, technology, and capital in the 21st century. Basingstoke: Palgrave Macmillan. 2017. S. 161-184

Felt U. Of time-scapes and knowledge-scapes: Re-timing Research and Higher Education. in Scott P, Gallacher J, Parry G, Hrsg., New Landscapes and Languages of Higher Education. Oxford: Oxford University Press. 2017. S. 129-148