Jüngste Publikationen

Wöhrer V, Kerschhofer-Puhalo N, Kieslinger B, Mayer K, Schürz S, Truckenbroth S et al. ‘Hard to reach’ or ‘easy to ignore’. Strategies and reflections on including co-researchers. Proceedings of Science (PoS). 2021 Apr 12;ACSC2020:1-5. 017.


Anders T, Thaler S, Felt U. Schummeln trifft die ganze Uni. Der Standard. 2021 Mär 12.


Settele H (Redakteur*in), Felt U (Interviewpartner*in). Dok 1: Der gekaufte Titel ORF I. 2021.


Mobach K (Redakteur*in). Scientific Training as Economic Resource Universität Wien. 2021.


Matthews KRW, Iltis AS, Marquez NG, Wagner DS, Robert JS, de Melo-Martín I et al. Rethinking Human Embryo Research Policies. Hastings Center Report. 2021 Jan;51(1):47-51. doi.org/10.1002/hast.1215


Schikowitz A. Being a ‘Good Researcher’ in Transdisciplinary Research: Choreographies of Identity Work Beyond Community. in Community and Identity in Contemporary Technosciences. 2021. S. 225-245. (Sociology of the Sciences Yearbook, Band 31). doi.org/10.1007/978-3-030-61728-8_11


Albert A, Mayer K, Bálint B, Butkevičienė E, Perelló J. Citizen Social Science: New and Established Approaches to Participation in Social Research. in The Science of Citizen Science. 2021. S. 119-138 doi.org/10.1007/978-3-030-58278-4_7


Wentland A, Klimburg-Witjes N. „Die Benutzer sind das Problem, nicht das System“ – Verantwortung, Vertrauen und Vulnerabilität in IT-Sicherheitsdiskursen. in Braun K, Kropp C, Hrsg., In digitaler Gesellschaft: Neukonfigurationen zwischen Robotern, Algorithmen und Usern. 1 Aufl. Bielefeld: Transcript Verlag. 2021. (Politik in der Digitalen Gesellschaft).


Schikowitz A, Maasen S. Integrative Forschung. in Schmohl T, Phillip T, Hrsg., Handbuch transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld: transkript. 2021. S. 151-162 doi.org/10.14361/9783839455654


Davies S. Performing Science in Public: Science Communication and Scientific Identity. in Kastenhofer K, Molyneux-Hodgson S, Hrsg., Community and Identity in Contemporary Technosciences. Cham: Springer. 2021. S. 207-223. (Sociology of the Sciences Yearbook, Band 31).