Beiträge in Sammelbänden

Zeige Ergebnisse 10 - 20 von 76

Davies, S. R. (2018). Scientists’ Duty to Communicate: Exploring Ethics, Public Communication, and Scientific Practice. in S. Priest, J. Goodwin, & M. Dahlstrom (Hrsg.), Ethics and Practice in Science Communication University of Chicago Press.


Felt, U. (2017). “Response-able Practices” or “New Bureaucracies of Virtue”: The Challenges of Making RRI Work in Academic Environments. in L. Asveld, R. van Dam-Mieras, T. Swierstra, S. Lavrijssen, K. Linse, & J. van den Hoven (Hrsg.), Responsible Innovation 3 (S. 49-68). Springer.


Felt, U., Schwarz-Plaschg, C., & Schumann, S. (2017). IMAGINE. A card-based discussion method. in P. Liamputtong (Hrsg.), Handbook of Research Methods in Health Social Sciences Springer. doi.org/10.1007/978-981-10-2779-6_9-1


Aarden, E. (2017). Collectieve Vormgeving van Gepersonaliseerde Geneeskunde: Een Vergelijkend Perspectief. in H. van Lente, T. Swierstra, S. Wyatt, & R. Zeiss (Hrsg.), Wegwijs in STS-Knowing your way in STS (S. 161-165). Maastricht University, Science, Technology and Society Studies.


Schönbauer, S. (2017). How biologists „meet“. in M. Jonas, L. Lassnigg, B. Littig, & A. Wroblewski (Hrsg.), Practice theories and their methodology. Reflecting on research practices. Dordrecht: Springer. Springer.


Aarden, E. (2017). Making value(s) through social contracts for biomedical population research. in V. Pavone, & J. Goven (Hrsg.), Bioeconomies: Life, technology, and capital in the 21st century (S. 161-184). Palgrave Macmillan.


Felt, U. (2017). Of time-scapes and knowledge-scapes: Re-timing Research and Higher Education. in P. Scott, J. Gallacher, & G. Parry (Hrsg.), New Landscapes and Languages of Higher Education (S. 129-148). Oxford University Press.


Pichelstorfer, A. (2017). (Re)configuring actors in practice. in Methodological Reflections on Practice Oriented Theories (S. 79-92). Springer. doi.org/10.1007/978-3-319-52897-7_6


Felt, U., Fochler, M., Müller, R., & Nowotny, H. (2017). Re-imagining and re-legitimising the university - Where past and future imaginaries meet. in Austrian Council for Research and Technology Development (Hrsg.), Prospects and future tasks of universities: Digitalization - internationalization - differentiation (S. 25-42). LIT Verlag.


Felt, U., Fochler, M., Müller, R., & Nowotny, H. (2017). Was ist, was soll eine Universität sein? : Imaginaries von gestern und morgen. in Rat für Forschung und Technologieentwicklung (Hrsg.), Zukunft und Aufgaben der Hochschulen: Digitalisierung - Internationalisierung - Differenzierung (S. 25-45). LIT Verlag.


Zeige Ergebnisse 10 - 20 von 76